Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn Bios update mislukt?

Ik heb een MS7616 moederbord, samen met een Medion Destkop. De pc heeft een videokaart, I7 en 6GB RAM. Ik heb geprobeerd de bios versie te update via het pakketje wat ik van de Medion support website heb gehaald. Nu heeft hij bios voor zover als ik weet geïnstalleerd maar toen de PC opnieuw ging opstarten bleef de PC hangen op het opstart scherm waar je het MEDION logo ziet. Kan ik de stroom er helemaal vanaf halen, inc de batterij in het moederbord of verlies ik als ik dit doe mijn moederbord? Welke stappen kan ik ondernemen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Als je de melding heb gehad dat de bios update goed is geinstalleerd ?
zou het geen probleem moeten zijn.
Blijf je misschien hangen in dit scherm
omdat hij de harde schijf ed allemaal opnieuw in het bios moest schrijven pas bij de 2de opstart zou hij helemaal door moeten gaan
maar zie je ook iets staan als CMOS is veranderd druk op f1 om door te gaan of een "waarschuwing" van dien aard ? dat zou inhouden dat dat normaal is
Er is eigenlijk ook niet veel anders dat je kan doen dan hem uitzetten
de bios batterij hoef je niet te verwijderen.
maar probeer nogmaals op te starten start hij daarna ook niet door
start dan nog een keer op en ga direct naar het bios
wellicht moet daar iets opnieuw ingesteld worden bijvoorbeeld dat de harde schijf de eerste schijf is waarvan hij moet booten ipv de DVD ?

nogmaals gezegd je kan niet veel anders dan opnieuw opstarten
hij zal toch eerst uit moeten wil je verder ook maar iets kunnen
hopelijk is het een standaard wijziging waarop hij vastloopt en is er veder niets aan de hand

laat maar weten
capthavoc
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing