Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom treedt er problemen op bij het plaatsen van nieuwe- RAM geheugen?

Ik wil mijn RAM uitbreiden van 2 GB naar 3 GB. Ik heb 2 ram-geheugenbussen op mijn moederbord.

Ik heb via internet een Ram-geheugen 2 GB DDR van Crucial besteld, maar bij het plaatsen geeft de BIOS een signaal dat alles goed is. Maar Windows start niet op, waardoor mijn PC zichzelf weer opstart.

Ik heb het RAM vervangen door het oude, en toen deed mijn PC het weer wel. Maar ik weet nou dus niet wat ik over het hoofd zie?

Mijn moederdbord is een: acer E946GZ
RAM: Crucial DDR2 2GB

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor ik het gekocht had heb ik via interngeheugen.nl een scan gedaan, en daaruit kwam die RAM die ik vandaag gekocht heb.

Kan het zo zijn dat ik 2 RAM-modules van hetzelfde merk moet gebruiken?

10 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Belangrijk met geheugen upgrades is dat je in paartjes moet uitbreiden. Twee verschillenden merken werkt, maar alleen bij meer dan 2 sloten. dus bijvoorbeeld 2x 4GB van hetzelfde merk en type op één bus en 2x 2GB saampjes op de andere bus, nu dat jij maar 2 sloten hebt moet je of die ene van Crucial plaatsen of die 2 oude, maar een combinatie van die twee gaat niet... Dus schaf nog een reepje van 2GB Crucial aan en plaats deze als paartje samen.... Let wel(!) het moet unbuffered memory zijn voor jouw board. Zie specs: Crucial 2GB Single DDR2 667MHz (PC2-5300) CL5 Unbuffered UDIMM 240-Pin Desktop Memory Module CT25664AA667
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan zijn dat je nieuwe module defect is. Dit kan je controleren met het gratis programma "memtest86" te downloaden op www.memtest.org. het liefst testen per memory strip (zo kan je de defecte eruit halen)

Het kan ook zijn dat je moederbord/bankjes niet goed willen samenwerken. In dit geval moet je andere geheugen proberen

Succes.

Ps. Controleer ook even je bios versie. Soms zijn er updates die het probleem kunnen verhelpen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing