Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een 1000Mb / 1Gb switch voor mijn thuisnetwerk?

Er zijn heel veel verschillende merken netwerk switches te koop welke 1000Mb / 1Gb ondersteunen. Afgezien van het aantal aan te sluiten poorten, variëren deze van 20 tot wel 250 euro.
Wat zijn dan de verschillen in snelheid en/of kwaliteit wat dit prijsverschil rechtvaardigt? Waar kan ik het beste op letten bij mijn keuze?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

waar voor wil je het gebruiken??
het grote verschil in prijs is, managed of unmanaged. op een managed switch zit een software progamma waar je me de switch kan beheren en een unmanaged switch is een switch waar je niks me kan doen behalve kabels in doen.
De kwalitijd maat ook wel een verschil maar die is niet zo groot.

hier is een link naar een site waar het verschil tussen managed en unmanaged beter wordt uitgelegd en nog meer infomatie over switchs.
http://nl.hardware.info/reviews/4794/5/12-switches-vergelijkingstest-schakelen-maar-managed-vs-unmanaged
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is vrijwel geen verschil in kwaliteit. Je kunt managed en unmanaged switches kopen. Dat is een functie die de consument niet gebruikt. De snelheidsverschillen tussen de gigabitswitches zijn minimaal en niet afhankelijk van de prijs. Je moet er wel op letten dat je genoeg poorten hebt. De meeste hebben 4 poorten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing