Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een hp probook 6550b en als ik met men laptop games speel zoals minecraft heb ik een lage fps. hoe kan dat?

Het heeft een i5 processor wat gewoon goed moet zijn, en een intel HD graphics kaart vokgens mij. En waarom kan ik geen hoge fps krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Niet alle i5 Processors zijn super goed hoor.. Maar de meeste op de laptops wel.
Alleen bij gamen gaat het niet alleen om de processor. Het gaat meestal om de videokaart, en de videokaart die je nu hebt ( intel HD graphics ) zijn geen goede graphics cards. Deze zijn meestal ingebouwd in je i5 processor.

Wat je kunt doen is de nieuwste drivers downloaden en dan kijken of je wat hoger fps krijgt maar meer kun je niet doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
probeer is naar Taakbeheer en dan het tablad Prestaties te gaan en dan te kijken bij "Total RAM" of iets in die trend.

Ga dan naar je launcher van MC en klik op "Edit Profile" Vink het vakje "JVM arguments" aan en vervang het cijfer+letter na "-Xmx" door het aantal RAM - 2 GB verder moet je het cijfer+letter na "-Xmn" veranderen door het aantal van Xmx - 1 GB

Dus als in taakbeheerder staat 4 GB installed of Total RAM: ongeveer 4048 MB / 4 GB dan moet je JVM arguments "-Xmx2G -Xmn1G" zijn (zonder " ).

Voor 6 GB: "-Xmx4G -Xmn3G" als je niet alles wilt gebruiken voor MC of je hebt andere programma's open staan (zoals skype):
"-Xmx3G -Xmn2G"

Voor 8 GB: "-Xmx6G -Xmn5G" met andere programma's:
"-Xmx5G -Xmn4G"

Voor 12 GB: "-Xmx10G -Xmn9G" met andere programma's:
"-Xmx9G -Xmn8G"

Voor 16 GB: "-Xmx14G -Xmn13G" met andere programma's:
"-Xmx13G -Xmn12G"

Xmx = Maximum RAM dat beschikbaar is voor MC
Xmn = Minimum RAM dat beschikbaar is voor MC
G = Gigabyte in JVM arguments

Misschien heb je om prestaties te verbeteren alles in "Video Settings" van minecraft omlaag gezet, terwijl je niet weet wat alles is...
Je Max Framerate moet rond de 180-200 zijn.

Je kunt VSync uitzetten:
aan = Wachten totdat het ene beeldje er is voordat er een nieuwe komt = langzaam bewegen maar soepel bij lagg
uit = Zoveel mogelijk beeldjes maken, ookal zijn ze nog niet bij het beeldscherm gekomen = Scherm slaat beeldjes over dus je "schokt vooruit".
Deze schokken zijn niet al te groot, dus als je het uit zet, merk je niks van de schokken en gaat alles veel sneller. Stel dat je echt grote schokken erin krijgt, dat je denkt dat je geteleporteerd bent, dan zou ik het weer aanzetten.

Ook is op mijn laptop 1.8 veel langzamer dan 1.7.10, veel servers zeggen dat ze 1.8 zijn, maar je kunt nog gewoon met 1.7.10 joinen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing