Hoe maak ik een apparaat werkend met een Computer(spel)?
Hallo,
Ik ben in het bezit van een 'Remkraan', dit is een apparaat waarmee je een trein kunt remmen en de remmen weer kunt lossen. Ik heb deze van een trein (Mat'64) die nu langzamer hand aan zijn einde loopt en waar dus allerlei spullen van worden verkocht.
Ook heb ik de game 'Train Simulator 2015' met dié trein (Mat'64) waar dus ook in de cabview dié remkraan te zien is.
Nou ben ik zelf ook een beetje technisch en ik vroeg me af of het mogelijk is om dit apparaat zó werkend te krijgen dat wanneer ik er aan draai, dat de remkraan in de game óók gaat draaien (Wat ze dus ook in simulators hebben)
Nou denk ik dat dit via een of ander printplaatje of dergelijke zal moeten gebeuren maar hoe dit precies werkt (zowel het apparaat als de software die ik hier voor moet gebruiken)
Aan de onderkant van het apparaat zit namelijk een soort klein pinnetje dat rond draait wanneer ik aan de handel zelf draai. Ik dacht dat wanneer ik daar iets op zet dat het 'draaien' registreert, dat ik dat dan naar de Computer zou kunnen sturen en dan met een benodigd programma deze registraties zou kunnen vertalen naar een commando voor het spel.
In het spel is het namelijk zo dat wanneer je op de toets ' drukt, dat deze normaal gaat draaien. En hoe langer je hem inhoudt, hoe meer hij naar rechts gaat draaien. ; is remmen lossen.
Plaatje ter verduidelijking :
http://oi61.tinypic.com/2nio2th.jpg
Hoe kan ik dit het beste aanpakken en wat heb ik nodig?
Alvast Hartelijk Dank!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.