Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Accu van laptop laadt niet meer op, moet ik de accu vervangen?

Ik heb een 3 jaar oude accu die altijd al niet geweldig lang meeging zonder netstroom. Nu laadt de accu helemaal niet meer op, en als ik hem uit het stopcontact trek valt hij helemaal uit. Als ik de laptop de dag erna weer aanzet, gaat er steeds één procent van het batterijpercentage af. Zo staat er nu:

84% beschikbaar (aan netstroom, accu wordt niet opgeladen)

Terwijl dit gister nog 85% was. Ik werk vrijwel altijd met de laptop in het stopcontact gestoken; is het nodig dat ik dan de accu vervang? Of is er een manier om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Er zijn andere manieren om het op te lossen. Je accu is overbelast en dient vernieuw te worden. Dit kan softwarematig. Dus door een speciale manier van ontladen en laden kan de accu en vooral de accudeeltje opnieuw gericht worden.

Of je kunt een nieuwe accu kopen.

De speciale software om de accu te vernieuwen is meestal niet gratis en specifiek voor de hardware geschreven en getest.

Bij een laptop van 3 jaar oud wordt ook de laadsoftware van 3 jaar oud gebruikt.
De goedkope oplossing is te gaan zoeken naar een update van de laadsoftware.

Deze laadsoftware zal als het goed is een training programma op stellen voor de accu, maar daar zal ook instructie bij zijn voor de peopleware. En dat zijn wij de gebruikers van de laptop's, accu's en andere hardware.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een accu heeft gewoon een levensduur en 3 jaar is wel een goeie levensduur te noemen
Dus bespaar je zelf teleurstelling over van allerlei tips en trucks en koop gewoon een nieuwe accu
want succes is niet gegarandeerd.
capthavoc
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing