Waarom kan ik bluetooth niet meer activeren op mijn Windows 8-laptop?

Sinds enkele weken lukt het me niet meer om mijn laptop bluetooth-apparaten te laten herkennen. Bovendien is de functie ineens verdwenen tussen de lijst van instellingen bij 'Pc en apparaten' (zie afbeelding). Is dit het gevolg van een update? Zo ja, hoe kan ik bluetooth weer activeren?

Toegevoegd na 12 minuten:
Waar ik eerder de optie 'draadloos' kon kiezen in het menu, kun je op de afbeelding zien dat deze optie er nu niet meer tussen staat. Ik kan het bluetooth-apparaat nog wel vinden tussen de andere apparaten als ik naar het configuratiescherm ga, maar ik krijg het niet meer voor elkaar om het te verbinden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.9K

Het beste antwoord

Tja, ofwel zit er softwarematig ofwel hardwarematig iets fout.

Daar kan je al snel achterkomen door de linux-live-disto-test te doen.

blijkt het een hardwarematige fout te zijn dan zit het probleem 'm in het feit dat het om een laptop gaat. Laptops verslijten nu eenmaal (heel) snel.

Hoe dan ook: als je per se bluetooth nodig hebt en het gaat om een hardwarematig defect laat je laptop dan repareren (zal helaas alleen opnieuw snel verslijten, dus misschien beter je bluetooth-activiteiten op een bluetooth-compatibele desktop plannen?) en geen bluetooth-stickje er in prikken. Ik veronderstel namelijk dat je ook gebruik maakt van wifi? (maar ook hier: des te beter als je niet draadloos netwerkt maar via een stabiele utp-verbinding). Dan zouden bluetooth en wifi elkaar alleen maar storen als je een apart bluetoothadaptertje aansluit. Nu zitten bluetooth en wifi waarschijnlijk op het moederbord en worden ze door dezelfde netwerkchip aangestuurd. Hierdoor kan de chip bluetooth en wifi supersnel afwisselen waardoor ze elkaar nooit storen. Ze werken namelijk op dezelfde frequentie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat komt doordat Windows 8 een waardeloos en ingewikkeld besturings systeem is!! Jammer dat ze het bij MS zelf zo geweldig vinden en dat wij Als consument die er weinig verstand van hebben op dit prijs niveau geen keuze hebben. Je stapt niet makkelijk over op Linux oid.