Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik - makkelijk - een back-up maken van mijn externe harde schijf? (mac)

dit zou ik maandelijks met 1 druk op de knop willen kunnen updaten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je kan dit doen met Time Machine. Je hebt wel een tweede harde schijf nodig om de back-up erop te zetten. Time Machine staat op je computer en als je het aanzet maakt het normaal gezien om het uur een back-up. De externe harde schijf met de back-ups is dus altijd up to date.
Als jij echt maar 1 keer per maand een back-up wil, dan zet je Time Machine voor de rest van de tijd uit.
Met de standaardinstellingen maakt Time Machine ook een back-up van alle bestanden op je computer, wat voor jou misschien niet gewenst is. Je wil immers enkel een back-up van de externe harde schijf. Bij de instellingen van Time Machine kan je alles uitsluiten waarvan je geen back-up wil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image