Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik alle foto's op mijn externe hardeschijf zet en ik maak een nieuw account aan op Windows, helpt dat mijn PC sneller te maken?

Mijn laptop is een stuk langzamer geworden. Ik dacht eraan alle foto's en bestanden op mijn externe hardeschijf te zetten (en uit te zoeken) en daarna een nieuw account aan te maken en mijn huidige account te verwijderen. Heeft dit nut? Of kan ik beter wat anders doen om mijn PC sneller en schoner te krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Als je alle foto's en andere "prullaria" op een externe harde schijf zet en je gaat je laptop defragmenteren, dan heb je waarschijnlijk al een belangrijk stuk snelheid gewonnen.
(Lees meer...)
jc54
10 jaar geleden
Hiermee zal je niet veel snelheid meewinnen. Je kunt beter al je documenten en foto's op je exterme harde schijf zetten en dan windows opnieuw installeren, waardoor alle rotzooi verwijderd word.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dit heeft geen nut. Als een systeem in de loop van tijd vertraagd heeft dit vrijwel altijd te maken met het register. Het register gaat over je hele besturingssysteem(Windows) en niet per account.

Wat je het beste kan doen is belangrijke dingen back uppen en Windows opnieuw installeren. Dit heeft wel een merkbaar verschil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of zulke actie je pc sneller zal maken is volledig afhankelijk van wat nu de bottleneck vormt in je pc.

Zit je harddisklampje vaak te flikkeren? Dan ligt het prestatieverlies waarschijnlijk inderdaad daar aan. Maar vraag jezelf eens af: hoe vaak moet je pc deze foto's inlezen? Zit je ze continu te bekijken? Nee? Dan dragen deze foto's dus ook niet bij aan het performanceverlies, tenzij je echt heel veel op je schijf hebt staan en weinig plek overhebt en/of een ssd gebruikt.

Hoe dan ook kunnen volgende zaken een prestatiewinst opleveren als het probleem bij de harde schijf ligt:
- vervangen door een ssd
- defragmenteren (in geval van klassieke harddisk, nooit bij ssd! Een ssd dient gedefragmenteerd te worden door z'n eigen firmware en NOOIT door windows zelf).
- een correct geïnstalleerde chipsetdriver. Alleen wanneer de chipset voor een optimale communicatie tussen harddisk en besturingssysteem zorgt kan een harddisk optimaal presteren.
- Een uitbreiding van het RAM-geheugen, waardoor er minder geswapt moet worden en de harddisk meer tijd over houdt voor andere zaken.
- Het uitschakelen van indexeerprocessen.

Uiteraard helpt opschonen op zich altijd. Maar als je daar te ver in gaat kan het ook weer ten koste gaan van performance. Daarom is het interessant om een bat-file te maken om mee af te sluiten waarin voor het afsluiten een opschoonopdracht aan bijvoorbeeld CCleaner wordt gegeven. Verder hou je je opschoondrang best onder controle, want voor je het weet ga je zaken opschonen die windows net gebruikt om beter te presteren.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image