Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel is mijn pc waard?

ik wou mijn pc verkopen omdat ik niet meer zoveel game. maar hoeveel is mijn pc nog waard? ik zat te denken rond de 900 euro maar op marktplaats krijg ik niet meer geboden dan 600 euro weet iemand wat mijn pc nog echt waard is? hier zijn de specs:

cpu: amd-fx 8320
gpu: 2x een gtx660ti dus 2 stuks
spu: thermaltake berlin 630w
moederbord: asrock extreme4 970
koeler: scyte mugen 3
case: thermaltake stormtrooper snow edition
ram: 10gb 2x 4gb fury-1866mhz 1x 2gb corsair-1600mhz

weet iemand hoeveel dit waard is ik stel het zeer op prijs als er antwoord wordt gegeven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Ik zou denken een kleine €500 à €700 afhankelijk van de leeftijd.

Dat is de prijs van alle onderdelen nieuw min de prijs van 1 van de grafische kaarten en 1 ram-module en daar dan nog eens een redelijk percentage af vanwege het feit dat het om een tweedehandsaanbieding gaat.

Waarom ik niet zou betalen voor die grafische kaart?

Omdat 2 grafische kaarten meestal geen zin heeft. Tegenwoordig kan je met 1 grafische kaart al meerdere monitoren aansturen en voor een koper is het interessanter om te kiezen voor slechts 1 (betere) kaart. 1 kaart t.o.v. 2 kaarten heeft namelijk vele voordelen. Misschien is het een idee 1 kaart er uit te halen en die apart te verkopen?

Waarom ik niet zou betalen voor de laatste ram-module?

Omdat men tegenwoordig graag gebruik maakt van multi-channel geheugen. En met maar 1 corsair op dat 2de channel lukt dat natuurlijk niet. Die 2 GB gaat het bovendien ook niet maken. Voor de meesten zal 8 GB dan ook ruimschoots volstaan en indien niet zal men al snel opteren voor 12, 15 of 16 GB.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing