Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een wifi versterker of repeater het wifisignaal in een hotel versterken?

net zoals velen, wil ik het liefst op mijn hotelkamer kunnen internetten. Kan ik met een wifiversterker/repeater het wifisignaal voldoende versterken hiervoor?
vorig jaar zaten we toevallig in een kamer dicht bij de lounge en konden dus vaak, niet altijd, gewoon internetten. Met een wifiversterker zou het toen helemaal goed zijn gegaan, denk ik.
Welke ander opties zijn er, zónder dat ik extra gegevens of diensten van de hoteleigenaar nodig heb, want ik voorzie al dat men moeilijk gaat doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Een repeater zou je tussen de bron en jou in moeten zetten; dat lijkt me geen optie. Je zou een richtantenne (directional antenna) kunnen kopen/improviseren. Die richt je dan op het dichstbijzijnde accesspoint.
Je schijnt het te kunnen improviseren door een metalen schotel achter je antenne (die dus zit in je laptop, tablet, telefoon, etc.) te maken, zoals de schotel van een schotelantenne.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik maak al jaren gebruik van de Alfa Network Awus036H dit is een extreme 5dbi wifi adapter (via usb) die het mogelijk maakt een wifi verbinding van 200 meter of verder op te pakken

besteld heb ik ze voor ons allemaal op cdrwinkel.com

Toegevoegd na 1 minuut:
ik gebruik hem trouwens vaak op de camping's of andere vakanties
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een repeater heeft m.i. sowieso al weinig zin aangezien het het signaal 2 keer moet verwerken en zo de snelheid met de helft doet afnemen.

Bovendien zijn de meeste repeaters erg duur. Er bestaat nochtans een hele goedkope versterker: zet een reflecterend materiaal achter je laptop of smartphone. Zo komen alle signalen van en naar de router 2 keer bij de laptop en versterkt dit je signaal bijna 2 keer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing