Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn externe dvd drive heeft geen stabiele verbinding, hoe komt dit?

Als ik mijn (vrij oude) LG(Medion) GP20N(USB 2.0) aansluit op mijn Sony Vaio Fit 13a(USB3.0 Poort), dan worden automatisch de drivers geïnstalleerd en herkent mijn pc de externe dvd-drive. Echter als ik er een dvdtje in doe of een cdtje, dan blijft hij constant aangeven dat er een dvd in zit en een seconde later lijkt het weer alsof er niks in de usb poort zit, en ga zo maar door totdat hij helemaal niet meer herkend word. Dan moet ik hem er weer uittrekken om vervolgens weer opnieuw te beginnen met het hele gezeur als ik hem weer opnieuw aansluit...

Wie kan mij helpen, alvast bedankt.

Toegevoegd na 21 uur:
Op een andere computer: Apple MacBook(USB 2.0) werkt de extrene dvd-drive ook gewoon

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Dit komt omdat je 2 verschillende USB versies hebt. Dit levert problemen op met de connectie van je apparaat. Dit kun je makkelijk verhelpen door een koppeling te kopen. Dit is namelijk hardware technisch en niet software technisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou ik dit dan ook niet nodig hebben bij mijn andere usb 2.0 apparaten, zoals mijn externe HDD? Die doet het namelijk wel gewoon prima..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
USB is backwardscompatibel. Dat dit de oorzaak zou zijn is dus onzin.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing