Welke router kan ik gebruiken in combinatie met mijn Telenet Fibernet router voor extra bereik?
De situatie:
Ik heb een router in de garage hangen ver weg van alles, mijn bureau bevind zich op de 1e etage dus het bereik is miniem. Momenteel heb ik een kabel lopen tot op de 1e etage dus ik kan wel steeds mijn laptop inpluggen voor een connectie, maar dat stoort. Wat ik wil is een router die ik aansluit op de kabel die ik momenteel gebruik. Deze staat dan vervolgens in mijn bureau en heb ik ook op de 1e etage goed internet.
Wanneer ze Fibernet kwamen installeren ging dit gepaard met een nieuwe router, ik heb hier wel nog wat oude routers liggen maar wanneer ik die in plug maken die een eigen (beveiligd) wifi-netwerk aan, waar ik vervolgens niet op kan. Kan ik deze oude routers gebruiken of moet ik een nieuwer model aanschaffen? Zoja: wat moet ik doen om deze oude routers te resetten (uiteraard geen handleiding meer aanwezig) Zonee: welke router raden jullie aan om het maximum uit mijn internet te halen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.