Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel RAM ondersteunt mijn moederbord maximaal?

Hallo,

Ik heb een computer en deze wil ik uitbreiden zodat hij sneller wordt en ik games op betere prestatie kan spelen.
Nu is mijn vraag, Als ik Windows 7 64 bit installeer hoeveel ram kan ik maximaal uitbreiden?
Ik heb nu 3 GB Ram 1x1GB en 1x2GB

Processor: Intel Core (TM)2 Duo CPU E7300 @ 2.80GHz
Werkgeheugen: 3 GB
Harde schijf: 500 MB
Videokaart: NVIDIA GeForce 9500 GT
Moederbord: Foxconn N 15235

Ik draai nu op Windows 7 32 bit.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ongeacht je moederbord of geheugen, zul je er niet zoveel baat bij hebben. De meeste spellen en vooral die, die op jouw computer kunnen lopen, zijn 32bit. Dat betekent, dat ze nooit meer dan 2gb van je pc geheugen gebruiken. Waar een spel wel vloeiender mee loopt, is een upgrade naar een betere grafische kaart. Die van jou was ooit eens een topkaart, maar heeft slechts max. 512 gb geheugen. 1-2 gb is de norm vandaag de dag. 800 MHz is ook niet meer zo snel.
Daarmee zul je in ieder geval verder mee komen.
Voor een algemeen betere werking bij het gebruik van beeldbewerking programma's, office, internet, gebruik ik graag een 64bit systeem. Dan zul je namelijk jouw ram kunnen aanspreken en dan is het ook een licht voordeel 4gb te hebben, want dan - dat wist je zelf al, gebruikt windows het ook. Nogmaals...bij spellen heb je er niet veel aan.

Toegevoegd na 9 uur:
Sorry het moet natuurlijk 512 MB zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is een oud type moederboard die max 4GB ondersteunt, dus bespaar je de overgang naar 64bit.....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben niet met bekend met het moederbord dat je gebruikt. De specs die ik kan vinden op internet geven aan dat er 2 geheugensloten aanwezig zijn waarbij er maximaal 4GB aan geheugen wordt ondersteund.

Ik denk dat je met games het verschil tussen 3GB en 4GB niet gaat merken, en dat het waarschijnlijk geen nut heeft om te upgraden naar 64 bit.

Welke games je goed kan draaien en op welke prestaties is grotendeels afhankelijk van 3 factoren, het geheugen, de videokaart en de processor. Wanneer je een game niet kunt draaien komt dit vaak door de zwakste schakel. In jouw geval zou ik eerst eens kijken naar een leuk tweedehands videokaartje, waarschijnlijk behaal je daar meer winst mee dan met meer geheugen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing