Water over laptop 48h laten drogen nu zwart beeld wat te doen?
Beste Lezers,
ik heb sinds november 2013 een nieuwe Acer Asprie E1-532. Nu heb ik daar vrijdag avond water over laten vallen over toetsen bord, en dus ook aan de overkant bij moederbord enz. Heb hem toen nog aangehad, kort erna strepen door het beeld en daarna zwart scherm. Ik kon me batterij er niet uithalen omdat ik het nog nooit had gedaan dus zeker 5 min heeft hij zo gestaan voordat ik er achterkwam hoe ik hem van stroom moest halen gezien hij ook niet meer uit wilde.
48h laten drogen, net aangezet maar alleen beelscherm, zwart en lichtje brand ook niet van de processor? (lichtje wat vaak knipper met aanduiding dat hij bezig is)
Waarschijnlijk dus kortsluiting en moeder bord naar de klote? Graag hoor ik of dat juist en of dat onder de garantie valt (vast niet), en hoeveel dat gemiddeld zou kosten bij een reparateur? Of kan ik zelf onderdelen kopen en plaatsen, of is het gewoon aan te raden een nieuwe te kopen?
P.s. ik hoef geen preken dat ik niet moet drinken en eten bij me laptop, alleen nuttig advies word gewaardeerd! =)
Fijn pasen iedereen, bedankt alvast voor de reacties!
Gr,
T
Verder kun je zelf even de batterij eruit halen en opnieuw opstarten.
Groeten, Gabster.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.