Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk moederbord heb ik nodig voor SLI en 16 GB RAM?

Ik heb een AMD FX-8350 (4.0Ghz) en het liefst sluit ik 2 RADEON HD 7950 erop aan, welk moederbord heb ik nodig? ('Kheb 750 Watt voeding)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Om het even welk moederbord dat die cpu ondersteund.

Tegenwoordig ondersteunen ze nameijk allemaal 16 GB RAM en SLI (of crossfire) is nu niet bepaald een goed idee.

Een systeem met 2 videokaarten in SLI of crossfire heeft namelijk zo z'n nadelen. Het is interessant als je je systeem tegen een redelijk bedrag wil gaan upgraden.

Maar jij wil al een nieuw moederbord gaan aanschaffen (ik ga er van uit dat je dan al 1 HD 7950 hebt? Als dat niet zo is, is het helemaal een slecht idee)

Controleer dus of je huidige moederbord crossfire aankan. Is dat niet het geval moet je crossfire eigenlijk ook niet overwegen. Je moet dan namelijk én een extra videokaart én een nieuw moederbord aanschaffen. Je kan dat geld dan beter steken in een betere videokaart en daarmee je huidige HD 7950 vervangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

SLI is van Nvidia videokaarten, aangezien jij AMD videokaarten wilt aansluiten, is SLI niet aan de orde.

Je hebt een moederbord nodig dat Crossfire(X) ondersteunt, tegenwoordig doen bijna alle moederborden dit. Zoek een moederbord dat minimaal 2 PCI-E x16 slots heeft en crossfire ondersteunt. Dit staat meestal in de specificaties van het moederbord. Verder ondersteunen de meeste moederborden wel 16GB aan geheugen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing