Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

systeemherstel maken zonder je externe harde schijf te formatteren naar NTFS kan dit?

hallo,

ik heb de laatste tijd wat probleempjes gehad met mijn laptop
dus ik besloot een systeem herstel te maken van de harde schijf,

ik heb nog een externe harde schijf van 500 GB (100 GB gebruikt) dus daar kan ik vast die kopie op zetten

maar.... toen ik op systeem herstel drukte en mijn harde schijf selecteerde stond er bij dat deze niet geformatteerd was naar NTFS (zie afb. )

is er een manier om de systeem kopie op de harde schijf te zetten zonder dat ik mijn bestanden kwijt raak als ik mijn schijf formatteer??

groetjes

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ja dat is er. Je moet dan eerst al je gegevens van je externe harde schijf ergens anders plaatsen zo zodat je je gegevens niet kwijtraakt. Als de gegevens dan ergens anders staan dan kan je hem formatteren als NTFS schijf en dan kan je de data wat er eerst opstond weer terug plaatsen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt evt via 'Computer management' de schijven aanpassen, echter hier zit het risico aan dat dit niet altijd vlekkeloos verloopt en je dus alsnog je gegevens kwijt raakt! Veel veiliger om eerst een back-up te maken, dan te formatteren en om te zetten naar een ander bestandsformaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Harde schijven zijn onder Windows te formatteren in twee formaten; Fat32 of NTFS.
Door de melding is het duidelijk dat je harde schijf op dit moment in Fat32 is geformatteerd. Dit heeft als nadeel dat deze niet overweg kan met bestanden gelijk if groter dan 4GB.

Het omzetten van Fat32 naar NTFS is erg simpel en ik zag dat er zelfs een filmpje van was op youtube

Toegevoegd na 2 minuten:
http://support.microsoft.com/kb/307881/nl geeft info van Microsoft zelf in tekst vorm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing