Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het geluid op mijn Acer Aspire E1-571 laptop werkt niet meer, hoe kan ik dit repareren?

Sinds vanochtend rond een uur of 11 wil het geluid van mijn laptop het niet meer doen. In het luidspreker icoontje rechts onderin staat een kruis en de laptop kan geen geluidsapparaat vinden (terwijl hij dit altijd al heeft gedaan). Ik heb niet veel verstand van computers dus graag niet al te moeilijke uitleg, alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Kijk eens in apparaatbeheer. Waarschijnlijk staat daar een geel uitroepteken nast je geluidskaart hetgeen er op zou duiden dat de driver van je geluidskaart ontbreekt of in ieder geval beschadigd is. Dit kan soms gebeuren zonder een (voor jou) aanwijsbare reden. Even naar de website van Acer om de driver voor de geluidskaart te downloaden en deze opnieuw installeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan dit misschien proberen:

1) Ga naar Configuratiescherm—>Hardware en Geluid—->Apparaten en printers—->Apparaatbeheer

2) Zoek naar de tab "Audio inputs and outputs"(de eerste tab) maak het open en als het goed is zie je de naam van je luidsprekers(zie afbeelding).

3) Rechtermuis op de naam van je luidspreker en verwijderen.

4) Nadat je dat gedaan hebt ga je naar boven waar je iconen ziet, zoek naar die ene die "scant voor hardware wijzigingen" en volg de stappen.

Als het goed is moet het weer werken. Als je bij stap 2 geen naam ziet van je luidspreker sla stap 3 dan over en ga direct naar stap 4(gewoon scannen) en als het goed is moet de laptop de driver voor je luidspreker installeren.

Als de afbeelding niet toont, klik hierop: http://nl.tinypic.com/r/2nb4vnq/8
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing