Slechte verbinding door slechte netwerkkaart in laptop?
Hej,
Sinds we verhuisd zijn heb ik problemen met de draadloze verbinding met m'n computer.
In de garage staat een router, en m'n kamer is 2 verdiepingen hoger.
We hebben 2 jaar geleden een PowerLine gekocht van D-link en die deed het zeer goed in ons vorig huis.
Maar nu echter. Is mijn ping in m'n kamer 30 ongeveer, wat zeer goed is, en wat dus ook betekend dat de PowerLine z'n werk doet.
Maar telkens als ik game bijvoorbeeld dan gaat m'n ping opeens naar 1000 of meer voor enkele minuten, en dan weer naar 30 voor een lange tijd.
Zeer vervelend...
Heb dan een paar maanden geleden geprobeerd in de garage te gamen, zodat ik praktisch naast de router zat. En guess what, steeds hetzelfde probleem.
Dus ik denk dat er iets is met m'n netwerkkaart.
Ik had gehoord dat ik naar configuratiescherm-->netwerkverbinding--> en dan m'n router op de eerste plaats zetten ofzoiets. Maar kan het onderdeel "netwerkverbinding" niet vinden..
Zou het kunnen zijn dat dit aan de netwerkkaart van m'n laptop ligt? Moet ik een nieuwe driver downloaden ofzo?
M'n broer heeft de nieuwste gaminglaptop en die gamed beneden op het gelijksvloers en heeft veel minder problemen dan mij.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.