Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er iets voor usb of netwerk aansluiting dat je in kan pluggen zodat je niet je netwerk sleutel uit hoeft te delen ?

Een netwerk kabel plug je in en dan hoef je niks in te vullen, Zoiets willen we dus hebben maar dan zonder de kabel dus.. Onze modem staat op zolder dus een kabel door het huis boren is geen optie..

Het gaat er dus om dat als iemand bij ons komt je iets in de laptop doet (usb of netwerk) en dat hij dan draadloos op onze internet zit en zodra hij weg gaat je de stick ofzo eruit haalt.
Zodat wij onze netwerk sleutel niet weggeven en doormiddel van dat item bepalen kunnen wie er op onze netwerk kan en wie niet en wanneer en hoelang ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
708

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op sommige routers kun je een gast-wifi-netwerk inrichten; daar heb je dan een aparte sleutel voor, waarmee men enkel het internet op kan en de rest van het netwerk niet bereikbaar is. Als dat niet mogelijk is, kun je ook een tweede router kopen en die als open hotspot inrichten of een powerplug aanschaffen; daarmee kun je overal in je huis een netwerkaansluiting maken, zonder gaten te boren en kabel te verleggen. Bovendien hoef je niets draadloos in stellen (kabel erin en klaar). Alleen gaat dat op tablets niet werken (aangezien die meestal geen kabelaansluiting hebben).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alle 3 bedank voor het antwoorden samen met jullie antwoord en google hebben we een oplossing gevonden. We hebben een wifi stick gekocht en de pc draadloos ingesteld op ons netwerk zodat we conectify konden installeren voor een hotspot via onze pc. Nu kunnen gasten met een andere en simpel wifi key bij ons inloggen en wij kunnen doormiddel van 1 druk op de knop op de pc de hotspot uit en aan zetten. Wij hebben dus nu geen vreemde mensen op ons netwerk omdat het toch beveiligd is via een simpele key en onze gasten kunnen op internet als wij de hotspot aanzetten.

Andere antwoorden (2)

Ja dat bestaat.

Wij hadden vroeger een draadloze router waar een usb-stickje bijzat, als je die in je laptop stopte en op het knopje drukte dan zorgde die voor een verbinding met je beveiligde netwerk zonder dat je een wachtwoord in moest typen.

Maar ergens anders heb ik dat nooit gezien (maar ook nooit bewust naar gekeken) en ik heb geen idee hoe dat heet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een Wifi USB-Stick met WPS.
Je kan op je computer een hotspot maken.
Hiermee "deel" je jouw wifi.
Dit doe ik als mijn vrienden erzijn zodat ik ze niet de code van ons thuis netwerk hoef te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding