harde schijf kapot wat te doen?
alvast van tevoren ik heb een macbook air osx maverick 10.9.1 (ofzoiets). En een harde schijf van wd elements van 2tb.
Nou ik wou dus een film overzetten van mijn harde schijf naar een usb stick en dat ging heel heel heel langzaam. Na een uur of twee trok ik de harde schijf er onveilig uit om hem dan weer aan de computer aan te sluiten( dit heb ik een paar keer herhaald). Maar toen herkende hij de schijf niet meer.
Dus toen heb ik wat gegoogled en het bleek dat als ik hem onveilig verwijder er dan draaiende onderdelen in de harde schijf komen vast te zitten in de harde schijf, maar ik hoorde de harde schijf nog steeds zo draaien als van tevoren. Ik probeerde meteen een paar oplossingen te vinden en ik vond op een site (http://www.pc-helpforum.be/f187/harde-schijf-wordt-niet-meer-herkent-60208/) een paar codes om in terminal te doen. Dus dat heb ik gedaan waarna er dit op het scherm verscheen:W
[Hersteld]
En ik zag mijn harde schijf weer met alle bestanden. Toen heb ik mijn internet weer afgesloten om die film dan gewoon op mijn laptop te kijken. Maar zodra ik mijn finder weer opende was de harde schijf weer weg.
Ik probeerde die codes in terminal alweer maar deze keer gebeurde er niks.
Kan iemand me astublieft helpen met wat er nu aan de hand is dat zou ik heel erg waarderen alvast bedankt!!
Toegevoegd na 1 dag:
ik heb geprobeerd mijn harde schijf te herstellen via het schijfhulpprogramma van mac en dan krijg ik deze error : Unable to read FAT (Input/output error)
wat kan ik hier aan doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.