Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar is mijn geheugen gebleven?

Ik heb het probleem dat mijn game steeds uit valt, omdat volgens de crash logs is dan te weinig GB Ram heb. Het minimum is echter 2gb, wat nog wel eens wil falen, maar ik zou 3 moeten hebben. Ik heb dit fysiek gecontroleerd, en dat klopt ook. Volgens systemrequirementslab.com heb ik ook 3GB RAM. Echter zegt mijn dxdiag weer 2, en mijn pagefile wel weer 3. Wat gebeurt er toch steeds met mijn 1GB?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is allemaal niet het probleem. Chrome valt ook vaak uit omdat ik ineens minder geheugen heb

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

wellicht wordt je ram geheugen gebruikt door de videokaart ?

Een video kaart die op 1 gig draait wil niet meteen zeggen dat dit op de videokaart zit
maar dat dit "gekaapt" wordt van je gewone geheugen
A
ls je 3 gig hebt wordt daarvan 1 gig naar het video geheugen verwezen
kijk even of dat zo is in de spec van de videokaart of het geheugen gedeeld is of dat het een echte 1 gig videokaart is

er zijn kaarten met extra video geheugen maar die zijn ook meteen stukken duurder

Ook wil het wel eens zo zijn dat een 1 gig geheugenkaart van een ander merk niet goed samenwerkt met een 2 gig ram van een ander merk
zodat er in feite maar 2 gig daadwerkelijk gebruikt wordt terwijl er toch 3 gig is
het beste is een 2 gig RAM te kopen van hetzelfde merk type en MHZ als de andere

je pagefiles is inclusief het virtuele geheugen die op HD staat.
dus dat is eigenlijk een verkeerde optel som
(Lees meer...)
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn videokaart heeft eigen geheugen, en slechts de helft is vereist voor de game. Ook zijn de geheugens van hetzelfde merk, tis namelijk allemaal nog origineel en niet aangepast
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image