Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is mijn draadloze muis nauwelijks te besturen?

Tegen mijn gewoonten in heb ik weer een draadloze muis en toetsenbord gekocht, terwijl ik liever alles bedraad heb. Alleen bestaan er geen bedrade toetsenborden en muizen meer waar ik goed mee kan werken (ook qua design en comfort). In het verleden had ik ook altijd al problemen met draadloze setjes, maar deze set (Microsoft Wireless Comfort Keyboard 5000) maakt me helemaal gek. De cursor vliegt alle kanten op, als ik iets wil aanwijzen zweeft de cursor er steeds langs en ook het toetsenbord werkt niet zoals het zou moeten (vertraagd of vele letters herhalend). Hebben anderen hier ook last van of is dit normaal met draadloos? Is dit op te lossen of moet ik toch maar weer overstappen op een bedrade set (ook al zou ik niet weten welke)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Omdat zowel de muis als het keyboard storing geven hoef je niet specifiek naar je muis te kijken. Een muis moet wel een rustige ondergrond hebben maar ook weer niet spiegelglad. Een gewoon wit A4 papier is tegenwoordig de beste muismat.

De drie dingen die storingen opleveren aan het draadloos signaal:
1) Afstand tussen muis/keyboard en ontvanger te groot of metaal ertussen. Een metalen buro kan het signaal behoorlijk dempen. Om uit te testen kan je de ontvanger eens vlak voor je toetsenbord zetten.
2) Te veel vergelijkbare signalen in de buurt, dus andere draadloze setjes maar ook wifi spul of je mobiel als het echt heel dicht bij is.
3) Batterijen bijna leeg.

Microsoft is niet zelf de fabrikant, de met hun naam verkochte hardware is meestal wel duur en soms innovatief maar niet perse beter dan dat van andere merken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk omdat de afstand met de ontvanger te groot is. Daarom krijg je bij veel draadloze muizen al een verlengkabeltje mee om de ontvanger vlak bij de muis te leggen. Voordeel blijft toch de bewegingsvrijheid van een draadloze muis. Geen kabel die ergens tussen kan raken enz...

Als je zo geen kabeltje hebt, probeer dan gewoon eens de ontvanger in een usb-poort vooraan te stoppen ipv achteraan. Vaak helpt dit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem een gewone rustige mousepad ( kosten 2 euro? ) en je zal zien dat je problemen opgelost zijn! Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing