Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je gamen op de Toshiba Satellite L70-A-118?

Mijn laptop is afgelopen zaterdag gecrasht en nu opzoek naar een nieuwe.
Tot mijn verbazing kwam ik de Toshiba Satellite L70-A-118 tegen die maar 800 euro kost en overal aangeprezen wordt als een gamelaptop. Nu ben ik niet zo heel handig met de specificaties aflezen en vraag ik me af of dit daadwerkelijk zo is.

Op bol.com staan de specificaties:
http://www.bol.com/nl/p/toshiba-satellite-l70-a-118-laptop/9200000016058827/

Ik snap wel dat je geen ultra zware games kan spelen want dan heb je een laptop van 1000+ nodig, maar het gaat om games als Fifa, PES, Battlefield etc.

Specs:
Processor Intel Core i7 - 4700MQ
Kloksnelheid 2.4 GHz
Besturingssysteem Windows 8
Intern geheugen 6144 MB DDR3 1 x 4096 MB + 1 x 2048 MB
Max. intern geheugen 16384 MB
Videokaart Nvidia GeForce GT 740M
Videokaartgeheugen 2048 MB videogeheugen
Opslagcapaciteit 500 GB

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Met een GT 740 kun je redelijk gamen, maar bij de zwaardere games zul je wel de beeldinstellingen moeten aanpassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja het kan maar ik zou als je wilt gamen eerder een pc halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe ziet het we goed uit. Het heeft genoeg RAM om bijna alle games te kunnen draaien en de 740 is helemaal geen slechte kaart.

De nadelen aan deze laptop zijn. Ook al is het een i7 met 8 treads is het MAAR 2.4 Dat is langzaam! Het heeft ook geen ingebouwde SSD wat ik een absolute must vind voor alle moderne laptops.

Conclusie: ja, je zal er op kunnen gamen. Redelijk goed zelfs. Maar voor 800 euro's heb je als je een beetje rondkijkt een betere deal. Je laptop zal niet goed met de tijd meegaan. De lage CPU snelheid en geen SSD zal je ergeren.

Toegevoegd na 11 uur:
Edit: Ok... ik realiseerde me dat ik vanuit een computer perspectief zat te praten. Ik ben geen laptop persoon haha. Kennelijk is een i7 2.4 heel goed voor een laptop! Sorry voor de verkeerde informatie!

Alsnog! Geen SSD? We zitten niet meer in 2011!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing