Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag een PC upgrade kopen. Wat moet ik hebben voor snellere Video Editing, en beter gameprestaties?

Ik wil graag 2 doelen bereiken;

- Beter kunnen video editen (Sneller, om precies te zijn. Het gaat erg traag met AVS Video Editor)
- Grote spellen zoals BF3, GTA IV en GTA V (In de toekomst) goed kunnen draaien.

Ik hoop dat ik met 1 ding allebei deze doelen kan bereiken. Zelf denk ik aan een Videokaart, (Ik heb GeForce GTS250) maar gaat dit:

a) passen
b) welke moet ik dan hebben om die 2 doelen te bereiken?

En al moet ik geen video kaart hebben, misschien een toevoeging, wat moet dat dan zijn? Welke, en: gaat dit passen?

Overige informatie:
GPU : GeForce GTS 250
CPU : Intel Core 2 Quad CPU Q9400 @ 2.66Gz
Geheugen: 3,50 GB
Resolutie: 1280x1024, 60 Hz
Microsoft Windows 7 Ultimate

-----------------
In het kort; wat heb ik nodig om een betere gamebeleving te hebben + wat zorgt ervoor dat ik plezierig kan editen zonder dat het traag gaat , laggt, en gaat dit passen?
----------------

Een verwijzing naar een site die mij verder helpt is ook prima, ik hou van opties. Budget weet ik nog niet precies, maar hangt er ook vanaf wat er gekocht moet worden en of het past of niet.

--------------

De toegevoegde afbeelding komt het meest overeen met de PC kast die ik heb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een upgrade schiet niet op. Je kan namelijk alleen je geheugen meenemen en wellicht je kast. Een nieuwe CPU (vooral belangrijk voor het editten) betekent een nieuw moederbord.

Aangezien je ook wil gamen, hoef je niet erg specifiek te kijken, en kun je gewoon voor de snelste kaart gaan die je budget toelaat. Een echte edit-kaart kun je immers niet mee gamen.

Ik weet verder niet op welk niveau je edit? In principe is een snellere CPU altijd het beste. Veel editprogramma's ondersteunen ook hardware matige ondersteuning die door een videokaart gedaan kan worden, maar dit geldt niet voor alles. Bij games is het net andersom. De CPU is minder belangrijk (hoewel je ook cpu-intensieve games hebt), en de videokaart wel. Jij wil beiden, en hebt dus in beide gevallen gewoon een potente optie nodig.

Wat is het budget?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Om betere games te spelen heb je inderdaad een nieuwe videokaart nodig. En als mijn vermoeden klopt zijn de meeste moderne, zo niet alle moderne kaarten in je computer te bouwen. Zorg er wel voor dat je voeding ook nog genoeg stroom kan leveren om een nieuwe videokaart aan te drijven, maar ook dat zou wel goed moeten zitten als je nu al een losse grafische kaart hebt.

Om sneller video's te kunnen bewerken heb je echter een betere processor nodig. Bij processors is het echter wel zo dat niet elk moederbord elke processor ondersteunt. Op zich is de processor die je nu hebt wel goed, maar die CPU is gebaseerd op oudere technologie. Om een nieuwe (en betere) processor te kunnen plaatsen heb je ook een nieuw moederbord en een nieuwe set geheugen nodig, en dat kan snel erg prijzig worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om de nieuwste games te kunnen spelen zal je een nieuwe videokaart en ook meer werkgeheugen nodig hebben.

Als videokaart raad ik sterk de GTX 670 aan (rond de 300eu) en dan nog 4GB werkgeheugen. De voeding moet vanwege de videokaart minimaal 650W zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook voor videobewerking heb je veel geheugen nogdig, hoe meer hoe beter.
Let er wel op dat je voor meer dan 3 GB geheugen een 64 bits besturingssysteem moet hebben, dus Windows 7 64 bit. Anders kun je er zoveel geheugen instoppen als je wil, maar de 32 bit Windows versies kunnen maar 3 GB addresseren, meer niet, nooit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing