Waarom is er zo weinig ruimte vrij als ik een partitie aan wil maken?
Ik heb zojuist windows geheel opnieuw geinstalleerd, en wil (om bestand verlies te voorkomen) de c: schijf alleen voor windows gebruiken, dus wil ik partities aanmaken.
Maar nu is het probleem dit:
Ik heb 900GB vrij opmijn C: schijf maar als ik een paartitie aan wil maken geeft hij dat er maar 450GB vrij is om de C: te verkleinen (terwijl er maar niet eens voor 30gb op de c schijf staat)
ik wil graag maar 50GB vrij laten op mijn C schijf.
Weet iemand hoe ik hiervoor kan zorgen dat dat mogelijk is?
Voor een partitie met Windows en programma's is zo'n 20 Gb vaak genoeg. De rest kan je in een andere partitie aanmaken. Dat doe ik ook, en met 20 Gb hou ik nog veel ruimte over. De andere partitie kan je gebruiken voor bv mp3's, foto's, downloads, spelletjes en dergelijke.
ik had hiervoor dat mijn PC hard locked/freezed zelfs tijdens het opstarten dus ik moest alles opnieuw installeren en om voor dit op te lossen.
Een vriend van me zei dat ik partities aan moest maken zodat ik alleen de partitie voor windows hoef te formatteren als dit weer gebeurd en dus niet mijn bestanden verliest (als het plotseling weer gebeurd en ik niet meer bij mn bestanden kan)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.