Kan mijn router van slag raken door de hoeveelheid apparaten die connectie maken?
Ik heb internet via de kabel (Ziggo). Aan het Ziggo modem zit een losse router (TP link) vast. We hebben thuis ca 8 Apple apparaten (Mac's/iPhone/iPad) die (niet gelijktijdig) verbonden zijn via WIFI. Het gebeurd vaak dat ik 's ochtends een prima verbinding heb en dan even later een uur lang niet. Als ik Ziggo bel dan zeggen ze dat het Ziggo signaal goed is. Hieruit maak ik op dat het probleem in de router moet zitten. Omdat de router het grootste deel van de dag echter goed werkt (en voldoende capaciteit heeft) weet ik dit niet zo zeker. Heeft iemand een suggestie wat ik het beste kan doen? Ik dacht dat misschien het Ziggo verkeer in mijn straat op bepaalde tijden te druk was en dat de bandbreedte werd geknepen, maar volgens Ziggo kan dat niet en heeft ieder huisadres 100% zijn eigen bandbreedte (druk internetverkeer in de straat maakt dus niet uit). Moet ik toch een 'zwaardere router' of misschien een Apple router hebben? Of raken routers van slag van veel verschillende apparaten die om beurten connecten, dan weer uitgezet worden en even later weer contact maken...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.