Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een vriendin van mij heeft een vaas bloemen over haar laptop gekregen, en nu wil hij niet meer aan. Wat zou er stuk zijn?

Hallo,

Een vriendin van mij had een mooie vaas bloemen op tafel staan. Nu heeft haar 10 weken oude kitten de vaas omgegooid, en het water is via de onderkant in de laptop gekomen.

Gevolg, de laptop wil niet meer aan. Heeft iemand enig idee wat er stuk zou kunnen zijn? Dan kan dat eventueel vervangen worden, i.p.v. de hele laptop vervangen.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Water en elektriciteit is meestal een slechte combinatie. Water en laptop helemaal. Er kan kortsluiting zijn ontstaan doordat er verbindingen worden gelegd die er niet horen (water geleidt stroom, de stroom kan nu misschien naar plaatsen waar het niet heen moet gaan).
Oplossing hiervoor is dat je zorgt dat de laptop goed droog is: föhn erover, in een bak met rijst leggen, absorberende doekjes/papiertjes op de laptop leggen, dichtkappen en ondersteboven houden. Maar de beste oplossing is de laptop loshalen en alles goed afdrogen en weer goed in elkaar zetten.
Je vangt nooit al het vocht, en waar vocht zit kan het gaan oxideren (roesten). Hierdoor kan later alsnog een probleem, dat je dacht opgelost te hebben, ontstaan.

Als hij het echt niet meer doet: proberen te laten repareren. Water maakt verschillende dingen kapot en misschien is er nu nog wat aan te redden, zodra er oxidatie is ontstaan misschien niet meer.
Sowieso is naar een monteur sturen geen slecht idee, hij heeft er verstand van en kan waarschijnlijk beter ingrijpen dan jijzelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat de beste oplossing is om de laptop professioneel te "redden", maar ik vrees dat hij niet meer gerepareerd kan worden. Zoals gezegd: water en elektrische apparaten gaan niet goed samen.

Wel denk ik dat de laptop verzekerd is onder de inboedel verzekering. Neem hiervoor contact op met de verzekeringsagent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing