Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik de C schijf uit de rode streep?

Ik heb alle afbeeldingen en filmpjes al op de D schijf gezet waar alle ruimte is. Mar de C schijf blijft rood, dus overbelast. Wat kan ik er nog meer afhalen, zou het niet weten. Wat staat er allemaal wel niet die C schijf?

11 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Probeer eens schijfopruiming (naar mijn weten niet gevaarlijk). Dit is te vinden door met de rechtermuisknop op de schijf te klikken in het verkennerscherm en dan te kiezen voor schijfopruiming. De wizard geeft aan hoeveel ruimtewinst er te behalen valt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je een bestand download, een game of iets anders installeert zal de computer standaard ervoor kiezen om dit op de C: schijf te zetten.

Ik zou via het configuratiescherm -> Programma's eens op zoek gaan naar grote bestanden die u niet gebruikt en deze verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik CCleaner om files op te ruimen en kijk daarmee of er veel versies van systeemherstel staan die kun je ook weggooien. Ook kun je je pagefile naar de D-schijf verhuizen, scheel ook een paar Gigabyte (bij computereigenschappen -> Instellingen voor prestaties -> Virtueel geheugen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing