Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn externe harde schijf heeft ineens de letter F i.p.v. E - Wat moet ik doen?

Hij heeft ook een ander icoontje gekregen in de lijst van drives bij My Computer. Ik heb al geprobeerd om via Computer > Manage > Disk Management de letter aan te passen, maar E staat niet meer in het lijstje van beschikbare letters. Alsof die al in gebruik is dus. Dat ding doet al een tijdje gek, dus misschien gaat 'ie gewoon kapot. Dat zou ik dan wel graag op tijd weten zodat ik een back-up kan maken.

Toegevoegd na 1 uur:
Blijkbaar heet mijn CD drive nu E, waardoor mijn externe schijf blijkbaar naar F is verplaatst. Hoe kan dat nou weer gebeuren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Voor het gebruik maakt het op zich niet uit welke letter de externe schijf heeft. Al heeft die de letter Q.

Het is eigenlijk heel makkelijk, de drive letter veranderen. Een duidelijke en makkelijke uitleg staat in de link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef je cd-rom speler in schijf beheer een de letter "Q", op dat moment zal de stations letter "E" als het goed is weer beschikbaar moeten komen.
Geef nu je externe harde schijf weer de letter "E" en je cd-rom speler de letter "D" of een andere vrije letter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing