Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er eigenlijk wel een milieuvriendelijke printer?

Ik begrijp dat inkt gebaseerd is op petroleum = fossiele brandstof en dat er Vluchtige Organische Stoffen worden gebruikt voor het drogen. Daarbij komt nog dat de hedendaagse huis-tuin-en-keuken printer een soort wegwerpapparaat is want reparatie is duurder dan een nieuwe kopen. Kortom; alles behalve milieuvriendelijk, maar vanwege de duurzaamheids hype had ik eigenlijk wel wat beters verwacht, vandaar mijn vraag..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Volgens Green Office wel: "Er zijn tegenwoordig nieuwe printtechnologieën die beter zijn voor het milieu. In de ontwikkeling van machines is rekening gehouden met energieverbruik, tonerverbruik, papierverbruik, uitstoot van schadelijke stoffen en afvalbesparing."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net als auto's zijn er modellen welk milieuvriendelijkere zijn. Printers verbruiken papier, inkt of toner en energie. Zelf ben ik een voorstander van laserprinters. De kun je vrij lang gebruiken als weinig uitprint. Een inkt printer dient je regelmatige gebruiken anders loopt de inkt niet meer. Hij verbruikt veel smeermiddelen.

Een andere vergelijking kun je maken met mayo deze is en blijft vet, ook al koop je light mayo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jah er zijn wel milieu vriendelijke printers die printen met maïs olie.. Toevallig pas gezien op discovery chanel maar daar hangt wel een prijskaartje aan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing