Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een reactietijd van 16ms te doen met computer gamen?

Het gaat om een 20" 1600x1200 monitor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Voor First Person Shooter games wordt als standaard een framerate van 60 frames per seconde gehanteerd, wat precies de 16 msec is die je noemt. Framerate is het aantal "plaatjes" dat per seconde getoond wordt om een vloeiend bewegend beeld te krijgen. Wat je dus vraagt is of je zo snel kunt reageren dat je kunt anticiperen op het kleine verschil tussen twee opvolgende frames.

Ik heb op het web naar reactiesnelheid van mensen gezocht en van alles gevonden wat zo' n beetje wordt samengevat in de link. De reactiesnelheid van een mens is circa 0,2 seconden. Dus als mens ga je hier falen. Ik ben ervan overtuigd dat de apparatuur het wel trekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16ms Is slechts een spec. De meeste monitoren die communiceren dat ze bijv, 2ms zijn, halen dit bij lange na niet. Als het echt om 16ms gaat, is dat geen probleem. Maar je zult dus gewoon reviews van het scherm moeten opzoeken om te bekijken of dit een probleem zal zijn of niet.

Welk scherm is het specifiek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reactietijd zegt alleen maar wat over het wisselen van de kleur van pixels. Een lage reactietijd of responsetijd zorgt ervoor dat je geen ghosting krijgt. Het zegt maar een deel over de totale inputlag. Het kan best zijn dat die wel 30 ms of meer is. Dat zal je echt in een review moeten vinden. Of kijken of er al wat op fora wordt gezegd.

Over het algemeen kan je stellen dat TN-panelen (of nog beter CRT-bakken) het beste zijn als je echt competitief gaat spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing