Waarom kan ik niet meer bij me modem / router via 192.168.178.1?

Normaal kwam ik via http://192.168.178.1/ altijd bij mijn modem / router, sinds kort kan dat niet meer. Hoe kan ik het weer zo maken dat ik in de modem / router kom? Het kan zijn dat anderen in het netwerk aan de instellingen hebben gezeten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
53.9K

Het beste antwoord

Optie 1: router rebooten (stroom eraf en erop) en nogmaals proberen.
Optie 2: proberen vanaf een andere pc, misschien dat je firewall op je pc dit 192.168.x.x niet toelaat.
Optie 3: op je netwerkkaart van je pc kijken of deze een vast ip heeft, zo ja, zit deze in de range 192.168.178.x? Zo nee, zet hem in deze range, bijv 192.168.178.100 en probeer de pagina opnieuw
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ga naar Start > voer bij zoeken CMD in en druk op enter. Nu krijg je een zwart schermpje waar je in moet typen: ipconfig. Je standaard gateway is het router adres.