Waarom start mijn laptop (HP Pavilion dv6) niet meer op? Na spontaan uitvallen.
Mijn laptop viel spontaan uit, ( geen intensief gebruik, stond een tijd aan met internet en wat programma's geopend) Enkele malen is de laptop uitgevallen maar met de melding dat hij oververhit was en zichzelf uitschakelde om verdere schade te voorkomen. Dit keer kreeg ik geen enkele melding. Enkele minuten na uitvallen probeerde ik de laptop opnieuw te starten, dat werkte niet. Volgende dingen geprobeert en steeds opnieuw geprobeert op te starten,
nieuw stopcontact geprobeert, zonder aan de stroom te zitten, accu eruit weer erin, zonder accu wel aan stroom.
Daarna stopte ik de accu er weer in en deed ik de laptop aan de stroom, vanaf dat moment maakte mijn oplader een piep geluid. Opstarten lukt nog steeds niet en ik durf de laptop niet meer aan de stroom te doen.
Heeft iemand enig idee wat er mis is, hoe dit mogelijk op te lossen is? Mijn laptop heb ik intensief gebruikt voor bijna 2 jaar voor mijn studie, en heb hem voor een blok nog erg nodig.
Wat zijn de beste stappen die ik kan ondernemen om mijn laptop weer werkend te krijgen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.