Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn externe schijf stuk volgens de foto?

Wat betekenen die berichten op de foto?
Ik heb de harde schijf van mijn vaste pc los gehaald (want hij liep daarop vast) en op de laptop gedaan.
Hij begon eerst met een check.
Daar rolde een hele rits uit zoals op de foto.
Het ging allemaal om foto mappen.

Als ik op een map klikte met foto's - weergave - miniaturen, dan zag je niet de foto's in het klein maar alleen een pictogram.
Als je dan een foto wilt openen loopt de boel vast.
Is de externe schijf stuk en kan dat nog gemaakt worden?
Kan ik sowieso de foto's die erop staan redden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je schijf KAN kapot zijn maar de melding die je nu krijgt heeft te maken met het bestandssysteem. Als je nu bij je fotos kunt, zorg er dan voor dat je ze in ieder geval ook op een andere schijf opslaat, zodat je je data dubbel hebt (backup).

Als je de fotos nu niet kunt benaderen omdat ze corrupt zijn geraakt, kun je ze misschien met goede data-recovery software nog wel boven water halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je zelf al de juiste conclusie hebt getrokken. Als een checkdisk (zoals op de foto) niets meer uithaalt, dan kan je eigenlijk wel afscheid nemen van je externe hardeschijf.

Wat je nog kan proberen is om ALLE belangrijke foto's en documenten e.d. te kopiëren na je vaste hardeschijf in je laptop.
Als je hardeschijf echt defect is, dan kan je beter een nieuwe externe hardeschijf kopen. Dat is goedkoper dan herstellen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing