welk (en hoeveel) geheugen kan in mijn macbook?
Goedendag,
Tot voorheen had ik een witte Macbook uit 2008 met 4 GB geheugen. Sinds kort heb ik een tweedehands Macbook uit 2009 met 2 GB geheugen. Ik merk dat deze meer moeite heeft en daardoor wil ik het geheugen maximaal uitbreiden. Hieronder de (mogelijk) benodigde gegevens.
Macbook (white) 13 inch, eind 2009
Mac OS X Versie 10.7.5
Processor: 2.26 GHz Intel Core 2 Duo
Geheugen 2 GB 1067 MHz DDR3
Huidig geheugen bestaat uit:
Bank 0/DIMM0 1 GB, Type DDR3, Snelheid 1067 MHz, Status OK
Bank 1/DIMM0 1 GB, Type DDR3, Snelheid 1067 MHz, Status OK
Ik heb in MediaMarkt Rotterdam bij navraag te horen gekregen dat mijn huidige Macbook officieel 4 GB aankan, maar dat hij 8 GB ook aankan. Aangezien ik nu tóch ga investeren, wil ik graag -indien mogelijk- naar 8 GB uitbreiden. Ik heb alleen geen idee wat hij met 'officieel, maar ook..' bedoelde. Kan iemand bevestigen of ontkrachten dat mijn Macbook 8 GB aankan?
Ervan uitgaande dat mijn Macbook wél 8 GB aankan, werd ik onlangs verwezen naar dit werkgeheugen. Ik vind dit een hele mooie prijs, dus als dit het juiste geheugen is, wil ik dit graag bestellen:
http://tweakers.net/pricewatch/258820/corsair-8gb-ddr3-sodimm-memory-kit-1066mhz.html
Is dit het juiste geheugen? En zo ja of nee, waarop moet ik letten want er zijn veel bijkomende aspecten?
Bij voorbaat dank!
Toegevoegd na 4 dagen:
Ik heb een afbeelding toegevoegd. Zoals jullie kunnen zien heb ik het geprobeerd en het is gelukt. Er zit nu 8 GB geheugen in deze Macbook white - Eind 2009.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.