Ik heb een nogal grote videokaart (27x9x3) en hij past niet in mijn moederbord qua ruimte. Hoe kun je zien als je een nieuwe koopt dat hij past?
Ik heb laatst een nieuwe videokaart gekocht, namelijk de AMD HD 6950 met de afmetingen 27 cm lang, 9 cm hoog en 3 cm dik en past in mijn huidig moederbord niet qua ruimte.
Nu wil ik dus een nieuw moederbord kopen voor ongeveer 150 à 200 euro, maar ik moet wel zeker weten dat die videokaart erin past. Kan iemand mij uitleggen hoe je het kan zien of hij erin past?
Het zou ook heel handig zijn als jullie nog tips konden geven of er een aan mij voor kunnen schotelen, want ik heb helaas niet zo veel verstand van moederborden qua wat goed is en wat niet.. :(
Dankjulliewel,
Jordy
Toegevoegd na 1 uur:
De aansluiting past wel, maar hij past er niet in omdat hij andere aansluitingen dan overlapt en dan kunnen die kabels er niet in. Hij is iets langer en breder dan mijn oude videokaart. :)
voeding 80 MasterCooler GX 750W Bronze 80PLUS
processor 277 Intel Core i7-3820, s2011
(moederbord 148 Asus SABERTOOTH 990FX,socket AM3+)
geheugen 137 Corsair Vengeance DDR3,1600-32GB KIT
harde schijf 95 Seagate Barracuda 2TB - 3.5inch
behuizing 88 Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case Maar hij past gewoon niet simpelweg en dit is een standaarddesktop van Pacard Bell en ik heb me laten vertellen dat dat misschien het probleem is, want ze hebben niet graag dat je eraan gaat sleutelen. (Heeft iemand nog opmerkingen over mijn computersamenstelling en hoe ik deze misschien beter kan maken?)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.