Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel procent van mijn budget moet ik uitgeven aan een processor, etc?

Gewoon alle computer onderdelen. Ik wil namelijk een pc bouwen. Bijv. 13% aan processor 30 aan grafische kaart.

Toegevoegd na 20 minuten:
Mijn budget is 450 euro en ik wil ermee gaan gamen (BF3 Ultra).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Met dat budget wil je dus een 60 fps ervaring hebben. Dat wordt kiele kiele. Dat hele percentage-prijs ding is flauwekul. Pak een 660 Ti, wat de minste videokaart is waarmee je 60 fps in Ultra kan halen. Dan ben je ongeveer 280 Euro kwijt.

Gebruik als processor een AMD Phenom II X4 965 Black Edition wat voor het geld (85 Euro ongeveer) een heel goede processor is die snel genoeg is voor de zwaardere games. Kun je ook nog een stuk overklokken. Op Hardware.info hebben ze een overklok-tutorial geschreven voor PhenomII CPU's.

Dan zit je op 365 Euro.

GA-78LMT-USB3 moederbord (55 Euro) --) 420 Euro

Daarbij pak je geheugen, 4 GB voor ongeveer 20 Euro, bijv. Corsair CMV4GX3M2A1333C9. --> 440 Euro.

Harde schijf, kast en DVD-speler uit/van je huidige computer halen.

Dit is de enige manier waarop het kan, als je perse BF3 goed (dus met 60 fps) op Ultra wil kunnen spelen.

Is het uit elkaar halen van je huidige computer geen optie, of heb je die niet, dan moet je gaan sprokkelen. HDD ergens vandaan toveren (marktplaats bijv.). Hoewel dat in het geval van hardeschijven niet altijd aan te raden valt is er vast wel een leuk bedrag een 250 of 320 GB Hdd te vinden. Maar dat limiet 450 Euro in totaal ga je dus niet halen.

Als je alles compleet wil hebben, dus incl. muis toetsenbord, monitor, moet je het gewoon vergeten en kijken naar een PS3 of Xbox360. PC gaming met max-specs vergt gewoon een opstelling die prijziger is dan 450 Euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing