Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is goedkoper qua printerinkt?

Ik heb een Epson R2400 fotoprinter.

Nu kan ik bij kwaliteit kiezen tussen: Fine, Photo en Best photo.

Ik kies nu altijd best photo (waarom minder), maar ik merk dat fine ook acceptabele prints geeft (voor proefprintjes).
Is het nu ook zo dat Fine sneller is maar ook minder inkt gebruikt dan Best Photo?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Volgens de handleiding:

Draft: Voor ruwe prints met gereduceerde kwaliteit.
Text: Alleen voor tekst.
Text&Image: Voor documenten met tekst en plaatjes met
een hogere printkwaliteit.
Photo: Voor foto's met een goede kwaliteit en snelheid.
Best Photo: Voor foto's met hoge printkwaliteit.

In bovenstaande zie je dus dat de kwaliteit omhoog gaat bij Photo en het beste is met Best photo. Het is dus redelijk veilig om aan te nemen dat de beste kwaliteit ook de meeste inkt zal gebruiken. Dit komt simpelweg doordat er dan meer inkt is om goed de kleuren te mengen en dat er daardoor ook op meer plaatsen inkt op de print komt zodat de dekking verbeterd wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Draft als die keuze er is is de goedkoopste, dat is een snelle en simpele print...

Als dat er niet is, kies je voor Best Photo, dan zoekt de printer naar het beste compromis, met de meeste snelheid en de minste inkt, afgezet tegen de dan beste kwaliteit photo...

Nee de opties liggen vast in de drivers en die verander je niet zomaar... Je kunt wel moffelen, bijvoorbeeld kies Fine en dan verlaag je het contrast een beetje... Contrast is het zwart en zwart is de inkt die erop gespoten wordt... Ik geef je geen garantie, maar waarom niet geprobeerd?...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als fine sneller print dan best foto is het zeer aannemelijk dat er minder ink gebruikt word,en zeker voor proefafdrukken is dat goed genoeg,zo print ik in 90 % van de gevallen alles in concept ,wat de meeste inkt spaart.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing