Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Ik gebruik mijn PS3 als mediacenter met met mijn laptop als server.

Maar als ik dan bijvoorbeeld muziek afspeel hapert de muziek zodra ik op internet ga. Elke nieuwe pagina die ik open en elke keer als iemand online komt staat de muziek stil.

Wat is het probleem en wat kan ik hieraan doen?
Ik word er behoorlijk chagrijnig van.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

-Als je de laptop met een kabel verbindt aan de router en het probleem doet zich niet meer voor ligt het aan het draadloos netwerk. Een 802.11 N module aanschaffen (er van uitgaand dat je ook een N gecertificeerd acces-point hebt?) voor de laptop zou het dan op moeten lossen...

-Welk programma gebruik je? Hier zijn veel verschillen in. De standaard WMP10 server? Probeer andere programma's zoals 'PS3 Media Server' of 'Orb'.
Merk je dat je processor rekenkracht te kort komt als de muziek hapert?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het lijkt erop dat de bandbreedte van je netwerk niet voldoende is om te internetten en te streamen tegelijk. Door over te stappen op een zogenaamd N netwerk, zou je dit probleem kunnen oplossen. Probleem is alleen dat dan ook de laptop aan de N standaard moet voldoen en meestal is dat met de interne netwerkkaart (nog) niet het geval. Bovendien is het een behoorlijke investering.

Alternatief is een externe mediaspeler waarop de muziek staat en je bij het internetten niet in de weg zal zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kun je niet een externe schijf koppelen aan de PS3 en je muziek daarvan afspelen?
paulus811
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing