Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik van Kabeldraad naar Wifi?

Ik heb een kabeldraad vanaf mijn router naar boven lopen. Daar is bijna geen wifi, ik wil van die kabel iets tussen doen dat ik ervoor een wifi box maak.

Wat kan ik het beste kopen?

Toegevoegd na 10 uur:
Ik heb al een nieuwe router (zelfde als beneden), beneden gaat er een telefoon kabeltje in de ADSL, in de lan gaat de kabel naar boven.

De lan die boven zit kan niet in die adsl (past niet) als ik de lan kabel in de lan stop dan krijg ik mijn verbinding te zien, hij verbind zelfs, maar ik kan niet op internet enz (haalt niks op)

Toegevoegd na 22 uur:
Ik heb er GEEN verstand van, ik weet nog geen eens hoe die kabel heet die in de lan naar boven gaat?! En hoe ik ip adressen in moet stellen etc

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

een cat 3 splitter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zet boven een accesspoint neer welke via de UTP verbonden is met je router beneden

Toegevoegd na 15 uur:
Ook even het modem van je ISP resetten nadat alles is aangesloten. Het mac van je tweede router wordt anders niet herkend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een draadloze router
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een nieuwe router, zet die nieuwe router op de gewenste plek en stop de LAN kabel in de router, ga naar je intenet explorer en toets daar je IP adres in van je router.

Dan moet je inloggen ( staat in boekje van je provider) en dan kan je als het goed is zeggen in een instelling dat je die router het signaal ook wil laten uitzenden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook een losse wifi repeater kopen en die gebruiken.

http://www.wifirepeater.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad een wifirepeater of een sterkere route. TP Link heeft goede, niet al te dure routers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de 2de router moet je het DHCP uit zetten. Anders kom je nooit op het internet vis de 2de router.
De 2de router moet zijn IP gegevens van de eerste krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sluit je lan kabel aan op je vaste computer haal je router 20 sec uit het stroom en dan sluit je hem weer aan hij heeft een nieuw mac adres nodig en dat kan soms meer dan een half uur duren afhankelijk welke router je hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing