Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gaming pc verhit heel erg, wat te doen?

Ik heb via een programmetje een tijdje de temperatuur van alles bijgehouden en vandaag ineens begonnen een paar van mijn leds te stoppen met branden en keek ik naar mijn moederbord en die was wel 70 graden geworden.. Moet ik ergens koelpasta op smeren?? Want alles blijft op temperatuur: mijn processor 50 videokaart 56, alleen mijn moederbord doet nu raar en nu zijn er gewoon leds die het niet meer doen aan de zijkant van mijn pc en dat is niet echt mooi..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
692
crispy
12 jaar geleden
Een Mac Retina? ajajaj, bekend euvel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wa praat jij nou weer?? Ik heb een gaming pc met een nvidia gtx 560Ti naast de macbook dus trek je mond niet zomaar open.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

70 graden is heel normaal voor je processor.
Je moederboard? is dat de temperatuur in de kast?
In dat geval: controleer alle lucht in- en uitlaten, en controleer of de ventilatoren nog goed draaien.
Eventueel met een stofzuiger -voorzichtig- het binnenwerk schoonzuigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn programma geeft aan dat mijn moederboard 70 graden is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk deel van je moederbord? Waar zit de temperatuursensor?
Ik wed dat als je een stuk van de printplaat van je moederbord beetpakt, dat die absoluut nooit 70 graden is.
Als je een échte game pc hebt dan moet je er voor zorgen dat je pc van binnen schoon blijft en dat de fan/uitlaat(en) niet bij of tegen een muur/kast/object staan. Als je hem open maakt en je zit stof zuig dit dan voorzichtig uit met een stof zuigen. RAAK NOOIT HET MOEDERBORD AAN EN GA ER NIET OVERHEEN SCHUREN DIT GELT VOOR ALLE BORDEN/KAARTEN! met een heel zachte kwastje kan je voorzichtig de borden/kaarten schoon vegen. De temperatuur die je vermeld is vrij normaal. Waneer je persoonlijk het gevoel
Hebt dat hij te heet is en het niet vertrouwd, dan kan je een waterkoeler overwegen. Hierdoor word je pc doormidden van water koel gehouden. Waneer je pc aan de zijkant een stuk van plastic heeft (doorzichtig) is het mooi om
Wat kleurstof toe te voegen dit zorgt voor een cool effect. Maar nogmaals de temperatuur die je vermeld is vrij normaal. Waneer deze richten de 80 graden gaat moet je je zorgen maken. Zorg dat er geen brandbare spullen, denk aan gordijnen, kleren, papier, planten, snel brandbare dingen, achter of dicht bij je pc staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waterkoeling gaat niets doen aan de temperatuur van het moederboard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij staat ongeveer 1meter hoog en 20 cm ofzo van de muur af, ik dacht dat het aan de temperatuur lag want de kabels van de fans zijn met hotglue gelijmd dus ik dacht misschien is het een beetje gesmolten door die 70 graden. Vanaf nu zet ik wel de stofzuiger op mijn fans en de videokaart en het moederbord enzo reinig ik met een zacht kwastje.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding