Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar zit het probleem van mijn internet ?

Wifi werkt de afgelopen tijd zwaar klote thuis,tele2 gebeld,heeft mn wifi op een ander kanaal gezet maar problemen blijven,heb zelf wifi op ander kanaal gezet maar helpt niet,elke telefoon die hier binnenkomt heeft probs met mn wifi,verbind slecht,vind em wel maar verbind dan wel en dan niet,modem al meerder keren gereset,tele2 zegt we kunnen kijken maar als het modem gewoon goed is komen kosten voor jezelf,wifi word met de dag slechter,op de slaapkamer altijd goed bereik gehad,nu valt ie terug naar 3G,midden in de slaapkamer pikt ie wel vol signaal maar ook al heeft ie in huis vol signaal werkt wifi niet of heel slecht,pagina's laden niet,apps werken niet en op 3G werkt et allemaal prima en en zelfs sneller als wifi.
Tele2 zegt dat het aan mn kabels ligt maar uh wifi is toch draadloos ?!
Overigens werkt mijn wifi op mijn iPhone nu helemaal niet meer terwijl er aangegeven word dat er vol ontvangst is.
Ik heb nu maar 3G aangezet anders heb ik geen internet op m'n telefoon.
Ik denk zelf dat het aan mijn modem ligt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Ik zou toch even mijn kabels nakijken daarna over kabel een speedtest doen en daarna nog eens over wifi
heb je misschien nog een oude draadloze router liggen probeer die eens ?
het kan bijna niet je wifi signaal zijn dat werkt of het werkt niet dus is het toch je internet signaal zelf dat zwak is
en wordt natuurlijk zwakker als je dat ook nog eens over wifi laat gaan. heb je de tele2 modem ergens anders neer gezet ? zitten er ander apparaten kabels in de buurt
het kan van alles zijn
(Lees meer...)
capthavoc
12 jaar geleden
in het meerendeel van de gevallen is er een stoorzender aanwezig waardoor het bereik van je wifi enorm beperkt is. Dat hoeft niet eens bij jou zelf thuis te zijn, zelfs de buren kunnen hier (onbewust) debet aan zijn.

Mijn advies. Zet de interne router functie in het modem uit en sluit een externe router aan op je modem. Liefst een met mintmaal 2 interne of externe antenes. De routers die in de meeste modems van providers zitten zijn van slechte kwaliteit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
_Probeer eerst mbv je laptop, te internetten via de lan kabel aangesloten op je wifi router, als dit stabiel werkt, ligt het iig niet aan de kabels.

_Je kan ook eens kijken of er nieuwe firmware voor de router beschikbaar is.
_Zie je als je je wifi router zoekt, veel andere wifi routers?, Zo ja, schrijf op welke kanalen er in gebruik zijn. Kies daarna voor je eigen wifi router een niet gebruikt kanaal, waar niets ander in de buurt zit. Als b.v. 2,3,7,8,9 in de lucht zit, kies dan 5 dan zit er nog een vrije ruimte onder en boven. Is er geen vrij, ga dan uit eerst uit van de sterkste zender, dus daarbij uit de buurt blijven.

Helpt dit ook niet, leen een ander wifi router, kijk of deze beter werkt. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er hoeft niets bij jou veranderd te zijn, als je buren een wifi router heben gekocht, kan je daar last van hebben, hoeft dus niet. Anyway succes ermee!
Wellicht dat je eens moet experimenteren met de lokatie van de router in je huis. Dikke betonnen muren, een lage plaatsing van je router of bijvoorbeeld een magnetron in de buurt van je router kunnen voor grote problemen zorgen in de ontvangst van je draadloos internet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem die jij hebt met tele2 is dat zij gaan over het signaal tot de modem, maar de bekabeling in eigen huis en het wifi signaal is niet hun probleem. Maar jouw probleem.
Nu komt de uitdaging. Het probleem zit niet in het internet, maar in je lokaal netwerk. Vroeger LAN genoemd. Lokale Area Netwerk.

De kennis van het lokale netwerk zit bij niet bij tele2 of andere internet boeren, maar bij de handig harries welke ook de vragen beantwoorden bij goedevraag.nl . Als geluk hebt zit er ook een bij de computerwinkel om de hoek of in het telefoonboek. De meeste tele2 monteurs worden niet betaald door tele2 om de netwerk problemen achter modem op te lossen. Maar kunnen het wel, maar doen dat prive of op basis van uurtje factuurtje via tele2.

Bewust ga ik niet raden naar oorzaak, want dan val ik in herhaling :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image