Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er in Nederland bedrijven die (vrijwel) alle harde schijf pcb's (printed circuit boards, dus printplaatjes) kunnen leveren?

De PCB van mijn externe Western Digital schijf is kapot, de controllerchip is doorgebrand, een fikse zoektocht op Google leverde mij niet de mogelijkheid op om tegen een betaalbaar tarief aan een vervangend plaatje te komen.

Heeft er iemand goede suggesties? Het hoef niet eens om een permanente vervanging te gaan, ik wil gewoon graag de data van de schijf afhalen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een mooie doe het zelf oplossing is de zelfde hardeschijf te kopen en de printplaat over te zetten. Dit zal je hoogstens een paar tientjes kosten maar is geen enkele garantie dat het werkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn bedrijven in Nederland die je schijven kunnen uitlezen, daarbij hoeft niet het pcb defect te zijn, maar de leeskop zelf. Je zou dan dus niets aan een nieuwe bordje hebben.

Oh ja de kosten om data terug te krijgen van deze defecte schijven zitten rond de 3000-4000 euro en de tijd waarin je je het terug krijgt zit rond de 4 weken.
Ik kan voor je informeren bij welk bedrijf dat precies kan.

Bij mijn vorige werkgever kwamen we veel mensen tegen die niet genoeg backups maakte en daardoor deze zeer belangrijke gegevens toch wel terug wilde hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://www.harddisk-recovery.nl/
Maar die had je wellicht al gevonden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om dit te voorkomen volgende keer, een kopie van je harde schijf maken en op een externe harde schijf zetten zodat alles volgende keer gemakkelijk terug te halen is.

veranderingen? dan harde schijf aankoppelen en bestanden overzetten die je bewaard wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing