Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een T2130 cpu, en wil deze downgraden. Welke is de beste keus?

Mijn fan maakt soms een akelig ratelend lawaai. Ik heb hem al schoongemaakt.
De beste oplossing lijkt mij temperatuur verlagen door een lagere CPU er in te plaatsen.
De CPU is wel vervangbaar. Wat zijn goede opties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik denk dat je hier gaat voor de verkeerde strategie. Je geeft als oorzaak van de irritatie een fan die lawaai maakt.
Veel meer voor de hand liggend is het aanschaffen van een andere fan. Er zijn vele zeer stille op de markt. Afhankelijk van je moederbord kan de snelheid van de fan aangepast worden aan de hitte die de cpu genereert. Ook qua kosten is de nieuwe fan een betere optie. Tot slot, zelfs als je zou downgraden los je het probleem niet op. Sterker, de processor moet nog harder werken om de gevraagde taken uit te voeren --> wordt dus eerder heet --> meer lawaai. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image