Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan je allemaal met een grafisch tablet?

Ik wil me verdiepen in het gebruik van een grafisch tablet. Eentje die met USB werkt en niet zo'n grote monitorscherm. Ik zoek er een van onder de €100 waar je aardig wat mee kan doen. Is er ook losse software voor om wat je tekent om te zetten in een soort 3D effect op je PC of andere doeleinden dan alleen maar het 'vervangen' van de muis en in Paint wat tekenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik heb precies de tablet die jij afgebeeld hebt. Ben er redelijk tevreden over, hij was geloof ik 60 euro. Het zijn in feite muisvervangers, het is wel beter voor je pols dan een muis. Maar je kunt er dus mee tekenen, en schrijven. Ik gebruik hem vooral in photoshop. Mijn tablet, van bamboo dus heeft zelf wel een aantal programma's die je kunt gebruiken, maar zo'n programma als wat jij zegt bestaat volgens mij nog niet.
Een kennis van mij gebruikt wel een of ander programma om 3d te tekenen, maar hij tekent alles dus zelf in 3d. De tablet die je hier hebt afgebeeld is een prima tablet om mee te beginnen.

Toegevoegd na 34 seconden:
die is met usb aansluiting, overigens. Maar dat zijn de meeste standaard tablets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing