Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een vga poort achter op m'n pc open zetten?

Ik heb een 2e beeldscherm maar als ik heb in de over gebleven vga poort doe, dan gebeurt er nix. Dit klopt ook wel omdat er bij de koop van de pc nog een kapje overheen zat, en erbij werd gezegt dat die poort nog open gezet moest worden. Maar hoe zet ik nou die poort open?

Ik heb het btw over 2 vga poorten, 1tje waar m'n oude beeldscherm inzit en de andere die nog dicht is, waar ik straks m'n 2e beeldscherm in wil doen.

Ik heb windows 7

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en dus?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het volgende proberen : Doe de 2e BGA erin.
ga naar configuratiescherm >> beeldscherm >> schermresolutie. daar zul je dan je aangesloten beeldschermen zien.
die je de 2e niet? click dan op detecteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit die aansluiting direct naast de andere VGA, of op een andere plek? Als het op een andere plek zit gaat het niet lukken. (Dan zit ie op je moederbord en die kan je niet alle twee tegelijk gebruiken).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij zit wel op een andere plek, één onder en één boven. Maar die boven doet het ook ook niet als ik alleen boven er in doe

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

hallo

je zal dan de instellingen in je bios moeten veranderen

om de poort beschikbaar te moeten stellen !!!

maar je kan dan niet meer van de andere poort gebruik maken !!

want je kan maar 1 beeldscherm te gelijk activeren

of je moet een ander videokaart kopen met meerdere poorten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een nieuw systeem is dan heb je er waarschijnlijk ook wel een boekje erbij gekregen.
Ik doel dan op een handleiding van je moederbord, als je die hebt sla deze er dan even op na.

De meeste MBorden kun je instellen via het Bios, doch sommigen moet je dmv dipswitches activeren ( kleine schakelaars ) of met een "brug" waarvan je twee "pootjes" moet verbinden.
Maar dat is MB afhankelijk.
Ik zou beginnen met het kijken in het Bios, als de kast toch open moet pak dan de handleiding erbij.
Eventueel zoek je deze op het internet bij de fabrikant op, het type aanduiding staat wel op je MB.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit moet je veranderen in de bios, dat is echter te ingewikkeld om uit te leggen. laat het je computerwinkel doen die kunnen dat wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding