Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is deze gamepc van tweakers.net geschikt om battlefield 3 (of spellen met vergelijkbare benodigde performance) op te spelen?

Ik ben(heb er ook al eens eerder een vraag over gesteld) op zoek naar een gamecomputer en heb een beperkt budget(max. ongeveer 850 incl. randapparatuur). Nu zag ik op tweakers.net de best buy guide van deze maand, en ze hebben een computer samengesteld die in totaal ongeveer 650 euro zou kosten. Dit vind ik wel een goede prijs, maar nu vraag ik me af of deze computer wel snel genoeg is om zware spellen als battlefield 3 te kunnen spelen. Ook vind ik de behuizing die ze hebben uitgekozen helemaal niets, er zitten maar twee usb-poorten in, dus kies ik liever voor een andere. Daarom ook de volgende vraag: maakt het uit wat voor behuizing ik kies(past het er dan nog wel in, moederbord ondersteuning etc.)? Ik ga dan gewoon voor een kast die er goed uitziet met vier USB-poorten ofzo en een stuk of 3 koelers erin.
Hier de link:
http://tweakers.net/reviews/2647/3/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-juli-2012-budget-en-basisgamesysteem.html

Oh, en trouwens, moet ik nog een apart besturingssysteem erbij kopen als ik al deze onderdelen heb, en is deze computer goed zelf in elkaar te zetten zonder enige ervaring?
Sorry voor de vele vragen, alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

jazeker, er zit een redelijk dikke grafische kaart in, en dit is wat games nodig hebben.

je zou er zelf verder nog een i5 bij kunnen halen, in plaats van de 920, dit maakt hem nog wat sneller, maar dat merk je vooral bij het laden etc.

Toegevoegd na 11 uur:
met 920 bedoelde ik de processor, de G620.. en ja ik heb bij het budget gekeken.

bulldozer is heel goed in multithreading etc.. games hebben dat amper, en ook geen hyperthreading, bulldozer en i7 vallen daardoor af.. (i7, betalen voor iets wat je niet gebruikt.. haal dan een i5, dat is een i7 zonder hyperthreading)

die budget pc, met een i3/i5 en die duurdere 3d kaart is sneller bij de meeste games, i5 voor de wat zwaardere games (lees, singleplayer met veel AI) i7, nergens voor nodig, dat is immers een i5 met hyper-threading...

en ik zal nooit zeggen dat je alles op zn hoogst kan spelen, maar ik zal het maar zo zeggen, die budget pc met die budget kaart, is al redelijk snel, dikkere cpu/3d kaart.. dan is ie retesnel in game

maar wat is spelen, wil je altijd vloeiend spelen (100+ fps constant) dan kan je niet alles op high zetten.. simpel, en dat verschilt echt per spel.

dusja nogmaals, ik zag een bulldozer bij die duurdere en scrollde terug omhoog..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Behuizing maakt niet uit.
Ik zou wel zorgen voor een ATX-behuizing en niet voor een micro-ATX i.v.m. de ruimte.

Ja, hierbij moet je nog een besturingssysteem hebben.

Het in elkaar zetten zou ik als ik jou was niet zelf doen.
Je kunt bij bijna iedere computerwinkel ( o.a. Computerland, Alternate enz.) de computer laten assembleren voor slechts een paar tientjes.
Hierop heb je dan garantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing