Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een i3 processor te sloom voor mijn nieuwe PC?

Ik heb met een aantal vrienden onderdelen voor mijn nieuwe computer uitgezocht, waar onder een i3 processor. Die vrienden van me zeiden dat een i3 genoeg is om bijv. Call of Duty mee te spelen omdat ik een redelijk goede viadeokaart had. Ik wil met m'n computer vooral gamen maar ook werken voor school. M'n budget ligt rond de 600 euro. De link voor de gekozen onderdelen is: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B498015%5D=1&product%5B425857%5D=1&product%5B435684%5D=1&product%5B477517%5D=1&product%5B423778%5D=1&product%5B404841%5D=1&product%5B338880%5D=1&product%5B363620%5D=1

M'n computerkast wordt echt gaaf btw :P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Een i3 is zeker voldoende om cod op te spelen, heb zelf een i5 en die kan echt bijna alle spellen aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarvoor heb je dan eigenlijk een processor nodig? Als je voor gamen een goede videokaart nodig hebt... Heb ik eigenlijk een goede videokaart?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De videokaart is voor games als cod mw3 zeker goed genoeg. Zwaardere games als Battlefield 3 zal hij wel draaien maar dan wel op low settings. Een betere processor is handig voor andere toepassingen zoals video editing. Ook gaat je pc in z'n geheel wat sneller als je een betere processor hebt.
Ik heb zelf een i3 en kan alle spelen op grafisch maximaal foutloos draaien. Bijvoorbeeld: skyrim detecteerd automatisch je video kwaliteiten en gaf bij mij ultra high aan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gewoon een dual-core (soort i2), een slechte videokaart en 4 gb werkgeheugen, en mijn computer is nauwelijks traag!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De processor maakt voor games bijna niks uit, met deze I3 zou je Battlefield 3 op ultra kunnen draaien(moet je wel een goede videokaart hebben). En voor schoolwerk is deze processor ook goed genoeg. Ook de videokaart is goed genoeg voor games, zolang ze niet veel zwaarder zijn dan cod mw3. De rest van het systeem ziet er trouwens ook goed en gebalanceerd uit, ik heb er verder niks op aan te merken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
battlefield 3 gebruikt 4cores dus werkt veel beter op een quadcore
en voor battlefield 3 heb je toch echt een goede videokaart nodig dit red je nooit op een igp
mvg
hoi
de i3 moet voldoende zijn
maar de i3 heeft maar 2 cores
de meeste spellen gebruiken er toch echt 4
dus op een quadcore werken de meeste spellen beter
warom kies je niet voor een amd?
zoals de AMD A8-3870K
deze heeft 4 cores en een betere videochip
hiermee werkt call of duty gegarandeerd veel beter
en is niet duurder als je i3

amd heeft een vele betere prijs prestatie niveau
ik weet zeker dat je met deze amd veel beter zit

ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen

Toegevoegd na 7 minuten:
ooh ik zie dat je al een videokaart hebt
ik denk dat je het beste het moederbord en cpu kan vervangen voor deze

Gigabyte GA-990FXA-UD3
AMD FX-4100 Black Edition

dit is veel beter als je core i3
deze cpu heeft 4cores
en is unlocked dus je kan het heel makkelijk overklokken

dit moederbord is gewoon veel beter
en met deze cpu met 4cores
werken de meeste spellen veel beter

veel games profiteren van 4cores

mvg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of je geeft iets meer uit aan je processor en je hebt een 6core :)
AMD FX-6100 Boxed heb zelf een 6core werkt echt fantastisch met de games
en is futureproof
steeds meer spellen ondersteunen 6cores ik denk dat je het best af bent met amd je hebt gewoon meer voor je geld
en er is niks mis met amd
werkt allemaal perfect :)
als je wilt gamen niet
een i3 kan spellen aan maar
over 1 jaar vast niet meer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding