Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan de oorzaak zijn van een pc die plotseling is afgesloten?

Ik zat een spelletje te spelen,Toevallig ging mij pc uit heel rustig dus niet in een keer.
En hij kan nie meer aan als ik op de knop druk,Wat kan de oorzaak zijn?
En ik heb ook geleend internet van de buren gekregen.
Wie kan me snel helpen?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als de pc niet meer aangaat, dan heeft het niets met het spelletje, windows of het internet van je buren te maken.

Controleer of de stekker er goed in zit. Controleer de stekkerkabel zelf en vervang deze tijdelijk. Branden er wel lichtjes op je pc als je hem aan zet? Zonee, dan is je voeding oververhit of definitief kapot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Waarschijnlijk was je pc klaar voor een update, microsoft bied je de mogelijkheid (10 minuten) om deze uit te stellen (10 minuten, 1 uur en 4 uur) zodat je af kan maken waar je mee bezig bent. Waarschijnlijk zat je gewoon je spel te spelen, en waren de 10 minuten over, dus hij sloot zichzelf af om de update te installeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van afstand kan niemand je helpen. Probeer de kap open te doen en te kijken of er iets verbrand is, of er niet goed uit ziet. Je kan hem het best naar een maker brengen, of laten hem opsturen naar het bedrijf als je nog garantie hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna zeker dat de fout in de voeding zit.
Dat is de blok waar de stekker ingaat van uw voedingskabel.
Normaal zit er een glaszekering onder een zwart hoedje, waarschijnlijk is die doorgesmolten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de computer gewoon afsloot, dus dat hij uit ging en dat er stond, "afsluiten" dan is het een update
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je pc te heet is, en je hebt een goed merk, dan sluit hij zichzelf af om ervoor te zorgen dat niks kapot gaat (van die hitte) dus dit kan de oorzaak zijn. Je kunt hem dan eerst niet meer aanzetten als hij nog heet is, maar als je ca. een uur wacht moet hij het weer doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Open je pc haal wat stof weg rn start hem op. Als die niet werkt is je voeding kapot
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing